måndag 3 september 2012

Feng shui

Jag har tidigare skrivit om Feng shui och om att  Rensa i röran 
och när jag läser boken om att just rensa i röran
inser jag hur mycket skräp och annat jag har liggandes som sänder ut negativ energi.
 
 



Jag har rätt länge varit intresserad av Feng shui och förstår vikten av att hålla det relativt städat och undanplockat i mitt hem men ändå har jag grejer som ligger och skräpar ute i förråd och uthus.
Det tar emot att börja rensa där och det känns som ett evighetsprojekt som kommer ta flera veckor att få klart. Men någon gång måste jag ju börja annars blir projektet bara ännu större.
Det klokaste är att göra en stor rejäl utrensning och sedan hålla det städat genom att med jämna mellanrum rensa och slänga sådant jag inte använt sedan sist.
Kanske t om tänka efter innan jag lägger in det i förrådet, är det här något jag kommer att använda igen eller ska jag slänga av med det direkt.
För att ta det  ytterligare ett steg längre, fråga mig redan i affären, är det här verkligen något jag behöver och kommer jag att använda det.

All slags röra och överflödiga saker i hemmet hindrar personerna som bor där från att utvecklas och det skapar förvirring och obalans.

Känner du att ditt liv inte fungerar som du skulle önska och att du inte har den energi du skulle behöva för att komma vidare med ditt liv, då kanske det är dags att du tittar dig omkring i ditt hem. Är det rörigt?

  • Har du sparat på saker du inte älskar eller inte använder?
  • Eller på saker som är misskötta eller oorganiserade?
  • Har du för mycket saker på för liten yta?
  • Ligger det saker du påbörjat men inte avslutat?

Svarar du ja på dessa frågor är det dags att börja rensa och röja.

När du börjar skapa ordning i din yttre värld sker även förändringar i ditt inre.
Allting i din omgivning, både på arbetet och i hemmet, speglar ditt inre jag.
Genom att förändra i din omgivning förändrar du också möjligheterna i ditt eget liv.

Vill du ha framgång i ditt liv? Känna balans, harmoni och kunna tänka klart ?

Då är det hög tid att sätta i gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar