onsdag 19 september 2012

Jul


Julen börjar göra sig påmind. Redan har det börjat dimpa ner reklam i brevlådan om att julen närmar sig och varje år tycker man att det är hiskligt tidigt men vips så är julen här. Så vill man t ex göra något pyssel som ska vara klart till jul är det lika bra att börja nu, man vet ju hur det blir veckorna före jul, lucia-firanden på skolor och dagis, julavslutningar, julklappar, glöggmingel, julstädning och all denna mat som ska lagas till jul, jag blir svett bara jag tänker på det.
 
Något som jag tyckte var roligt och som jag hade som tradition till mina barn var att göra en julkalender med ett litet paket för varje dag fram till jul.
Jag såg det som en utmaning att hitta små grejer som inte kostade mer än en tia
och det gick ganska bra när de var små men när de blev äldre
blev det värre att hitta lämpliga presenter överhuvudtaget.
 

Hur som helst,
om du är sugen på att göra en paketkalender till jul
så börja leta saker redan nu och slå sedan in dem i god tid
så du inte sitter på kvällen den 30:e november
och stressar upp dig över att du har 24 små paket att slå in.
 
 
 
En annan variant är lådkalendern där man istället för att slå in paketen
lägger de små fina sakerna i små lådor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar