torsdag 4 oktober 2012

Gör snygga paket till födelsedagar, dop och andra högtider

När jag ger bort presenter tycker jag det är roligt att lägga ner lite extra arbete på inslagningen för att kunna ge bort snygga paket. Den som får paketet ska känna att han/hon är speciell och att gåvan är just till honom/henne.
Gör snygga paket till födelsedagar, dop och andra högtider är en bok jag använder mig av när jag vill lägga lite extra krut på paketinslagningen.

I dag var det en söt liten tjej som skulle få ett par örhängen i present. Så jag valde att göra en variant av en presentpåse och färgen på pappret blev lila.
Påsen passar till att slå in saker som inte är för stora eller för tunga.

Börja med att klippa pappret så det räcker runt gåvan. Lägg till ytterligare 5-10 cm.
Vik sedan långsidorna omlott och fäst med dubbelhäftande tejp längs långsidan.
Vik den ena änden två varv, fäst med dubbelhäftande tejp och lägg i din gåva.
Ställ påsen på ena långsidans kant och forma en tetra genom att platta till ena änden.
Vecka den tillplattade änden av påsen med  "smällkaramellsvikning".
Fäst solfjädern med häftklammer i mitten och för ihop delarna mot varandra.
Fäst med dubbelhäftande tejp
Vik upp solfjädern och fäst med dubbelhäftande tejp och dekorera paketet med snören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar