torsdag 25 oktober 2012

Vävda löpare i drällteknik med många färger

I dag gjorde jag en spontanutflykt till Björke Vävstuga för att köpa mig en löpare till mitt nya matbord som är 3 m långt med iläggsskivor. Jag har letat i affärer runt om på stan efter löpare men de som finns är oftast på 1,5 m och de blir lite futtiga, tycker jag, det behövs något mer rejält. 
 
På Björke hittade jag löparen Granit med just de färger jag vill ha
 
 
och den fanns  att köpa i hela 2,25 m, perfekt. 
Löparna finns även att köpa på metervara.
 
För en vävfantast är det rena lyckan att gå omkring i butiken.
 
De har jätte fina dukar i svart och rött.
 
 
Passar fint på julbordet!
 
 
För alla er som själva väver kan jag tipsa om
att det har kommit ut en ny vävbok, Väv på fyra skaft
Letar du vävmönster på en vändbar matta så hittar du ett här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar