fredag 1 februari 2013

Hathayoga med fokus på kropp, andning och avslappning

Det har gått på tok för lång tid sedan jag var på någon yogaklass, har mest yogat med Malin här hemma, men igår blev det av. Jag var på Hathayoga, en mjuk form av fysisk yoga där fokus ligger på kropprörelser, andning och avslappning. Tidigare har jag tränat yoga på Friskis&Svettis men av någon anledning har de valt att inte ha några yogapass i år, så jag fick helt enkel leta upp ett nytt ställe att träna yoga på.
F&S:s yoga bygger på just Hathayoga, så när jag tränade igår på det nya stället kände jag mig ändå bekväm i positionerna eftersom de var bekanta sedan tidigare. Det kändes lite annorlunda och mer intimt att yoga tillsammans med bara åtta, helt främmande människor i ett litet rum, mot passen på F&S i en stor sal där man smälter in, helt obemärkt, bland de andra 20-30 deltagarna.
Skönt iallafall att vara igång med yogan igen. Jag känner mig så mycket smidigare i kroppen och mindre stressad sen jag började att yoga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar