fredag 15 mars 2013

Yinyoga

Veckans yogapass hade yinyoga som tema. En lugn och meditativ yogaform där man fokuserar på att stretcha och mjuka upp bindväv, leder och ligament. Man jobbar på golvet i positioner som hålls i minst två minuter, då kommer man åt den djupt liggande bindväven som ger en ökad rörlighet.
Det är även en övning i att hålla sig lugn, vilket jag tyckte var svårast, men det är ju precis det jag är ute efter med yogan att få ett inre lugn och att stilla mig, alltså en mycket viktig övning för mig, att sitta still i hela två minuter, som ibland känns som en evighet.

Idag jobbade jag ett kortpass på morgonen så jag hann med ett besök i simhallen på förmiddagen innan jag åkte hem. Skönt att avsluta arbetsveckan med en avkopplande simtur och ladda för ledig helg. Hoppas på att kunna vara ute i helgen, trots kylan, och få lite behövlig D-vitamin.

Ha en fin helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar