fredag 12 april 2013

Ta yogan till hjälp för att våga lämna din bekvämlighetszon

Allt du önskar finns utanför din  bekvämlighetszon
– annars skulle du redan ha det


Gårdagens yoga-pass genomfördes med intentionen att våga utmana sig själv genom att bryta mönster och vanor. Att helt enkelt våga lämna sin bekvämlighetszon. Det är så lätt att man av slentrian och bekvämlighetsskäl genomför sin yoga på samma sätt och på samma plats som man brukar och är van vid. Vilket även gäller livet i stort, men för att utvecklas måste vi våga gå utanför våra bekvämlighets-zoner och våga testa nya vägar. För att förändra yogan 
t ex kan man prova att röra sig på ett annat sätt, ta ett längre steg eller gå lite djupare i en asana. Vad händer om man håller en asana längre än vanlig eller kanske bara byter plats och utför yogan i en annan del av rummet?

Nästa månad ska jag verkligen gå utanför min bekvämlighets-zon och börja min nya yrkeskarriär. Många har frågat om jag inte borde ta tjänstledigt istället för att säga upp mig, för att ha möjligheten att komma tillbaks ifall jag inte trivs. Men jag tänker som så att trivs jag inte på min nya arbetsplats eller om det inte funkar av någon anledning så vill jag ju från det utgångsläget gå vidare i livet, utmana mig själv och utvecklas, inte ta ett kliv tillbaks. Jag har förstått att mitt sätt att tänka är väldigt provocerande för många, antagligen pga att de själva vill förändra sina liv men inte vågar lämna sina bekvämlighetszoner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar