tisdag 6 augusti 2013

Kundaliniyoga för stillhet och meditation

Jag fastnade för ett citat, och även inlägget, på bloggen Yogamala som fick mig att komma vidare i mina tankar kring hur jag kan utveckla min yoga. Ett citat jag tolkar som att det viktiga inte är att prestera utan det viktiga är vilka signaler jag sänder ut, att inte vara så självupptagen utan se och bekräfta andra i min närhet. Dit kommer jag inte bara genom att slå knut på mig själv i konstiga positioner utan det är inåt jag måste söka och  hitta den person jag är stolt över. Det gör jag bäst i stillhet och i meditation. Ett insikt jag egentligen redan kommit till men fick mer eller mindre bekräftat att det är den rätta vägen för mig just nu. När jag söker yogaklasser i höst så är det Kundalini yoga jag vill träna.
”En yogi är en person som
lämnar ett rum lite trevligare
än när hon/han steg in i rummet.”
 
                                                        David Swenson

2 kommentarer:

  1. Det är otroligt spännande att hitta citat eller texter som inspirerar och /eller bekräftar den insikt man har kommit fram till sedan tidigare. Att läsa texter som belyser ens tankar är väldigt energifyllt och sporrar till fortsatt arbete i samma riktning.

    Tack för inspirerande och givande inlägg! Och tack för fin kommentar på min blogg.

    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Ja man känner direkt när ett citatet är ämnat för just mig, för att leda eller bekräfta att jag är på rätt väg.

    SvaraRadera