lördag 14 september 2013

Höstpyssel med högsommarvärme

Vilket härligt väder vi har, men det är lite förvirrande man vet ju knappt om det är höst eller högsommar, hur som helst så har jag ägnat större delen av dagen till pyssel av höstkaraktär i trädgården.
I våras kom de här fina tulpanerna upp i vår trädgård, gillar särskilt den mörkt lila tulpanen med flikiga blad, och de fick vara ifred för rådjuren i år så nu har jag utökat tulpanodlingen med fler lökar som jag satte ner i jorden idag. Blir spännande till våren och se hur det tar sig ut, ofta har man ju glömt vad för sorts lökar man satte ner så det blir nästan alltid en överraskning när våren kommer och de börjar titta upp ur jorden.
Lökarna jag satte idag var klockliljor, alliumbollar och tulpansorterna Spring green och Negrita.
Dessutom har jag gjort en dörrkrans, men jag gjorde den inte av äpplen utan av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar