söndag 29 september 2013

Söndagkväll

och helgen har gått i ett rasande tempo, men jag tror jag hann göra allt jag planerat.

Jag  har skapat höstkänsla i trädgården.
Jag har tvättat fönster och satt upp nya gardiner.
Jag har bakat bröd efter konstens alla regler.
Det gjorde inget att jag hoppade över passet på gymmet idag för jag insåg att knåda deg i samman-lagt ca en timme är en alldeles utmärkt träning för klena överarmar.
Välknådat och nygräddat bröd!
 
Jag har planterat om krukväxter som av olika
anledningar har varit planterade ute i trädgården under sommaren men nu fått komma in igen så de slipper frysa om nätterna när det är frost. 
  
Och nu hade jag tänkt sjunka ner i TV-soffan,
nöjd och belåten med mig själv ,
men icke sa nicke för dottern kom på att hon skulle med kompisarna på bio ikväll,
så det är bara att snällt sätta sig i bilen och
bege sig in till stan för att hämta henne.
 
Ni kanske undrar hur det gick med högreven
som jag lät stå i ugnen hela dagen igår?
Jo då, det gick riktigt bra,
så till middag igår kväll åt vi
BBQ-högrev med coleslaw, stekt lök och potatis

och om ni är nyfikna på receptet så hittar ni det i

4 kommentarer:

  1. Waow, vad du har hunnit med, jag blir riktigt imponerad och känner nu ännu mer att jag måste ta ett rejält tag här hemma.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den här helgen blev mycket gjort men som kompensation blir det nog en slapparhelg nästa helg, om det nu inte dyker upp något som måste göras, vilket det har en tendens att göra ;)
      Ha en bra dag du med

      Radera
  2. Vilka underbara bilder, fulla av frisk härlig höst! Bra jobbat! Hoppas du får mer stillhet och vila nästa helg.

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till helgen ska jag som sagt leta upp en stubbe...

      Radera