fredag 26 februari 2016

Favoritfärg

Kan inte låta bli att förundras över att jag gärna väljer rött som nyans på detaljer i vår inredning, både inomhus och utomhus, för jag anser mig inte tycka att röd är en favoritfärg. Hur kan man tolka det?
Ytterdörren t ex är målad i rött, stativen i trädgården är målade i samma röda nyans 




och den röda Flamentanzen är en favorit.


Men när det gäller kläder har jag inte ett enda plagg som är rött. I garderoben hänger det mest blåa, svarta och beigea plagg. Usch, så tråkigt! Varför är det så, att man gillar och blir glad av färger men man vill inte gärna klä sig i dem? 
Vad är då min favoritfärg? Har ingen aning.  Jag blir helt enkelt glad av en färgglad palett med många olika färger. 



Hur är det med dig, har du någon favoritfärg?

Birgitta

5 kommentarer:

  1. Men vad skojigt att det blivit ett sådant förhållande mellan dig och den röda färgen! Otroligt vacker bukett du avslutade med.
    Jag har också många favoritfärger. En stor favorit är vitt, den lyser så vackert i skymning, men jag skrev faktiskt om en annan favoritfärg. (Jag har en länksamling som heter Måndags Tema, och denna vecka var temat "Vitt", så det skulle ha blivit lite dubbelt annars)
    /Kitty

    SvaraRadera
  2. Kanske är det så att man kan vara lite wild & crazy ute i trädgården och kanske än mer när man inte är det i sina egna val av klädesfärger!?
    Hälsar en till som nästan uteslutande oxå bara bär svart, beige och jeans :D

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Ja så är det för dig, varför kan man ju verkligen fråga sig. Läcker bukett med alla de färgerna.
    Trevlig helg.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Efter jul brukar jag längta efter röda färgklickar. Ett år hade jag sånt rödsug att det blev en röd soffgrupp, ha, ha, ha!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,ha! Hoppas det rödsuget satt i en längre tid, så du inte direkt ångrade ditt köp.

      Radera