fredag 20 maj 2016

Därför älskar jag...

att yoga tidiga sommarmorgnar ute i min trädgård.


Jag hoppas verkligen inte att förra veckans sommarvärme var den enda vi fick i år, utan att vi kan se fram emot många sköna, varma sommarmorgnar, så jag kan ta med mig min matta ut i trädgården och yoga ute i det fria. Få känna in sommaren och lyssna till kakafonin av fåglar som kvittrar i skogen. Höra en båtmotor puttra på avstånd och humlor och bin som surrar i buskarna. Många olika ljud som ändå tillsammans förmedlar lugn och ro. 
Och har ni tänkt på hur sommaren doftar? 


De är rent magiska de där stunderna när jag tar ut min matta, innan de andra i familjen vaknat, och med varenda cell känner, ser och hör hur naturen vaknar till liv. Små, men så värdefulla, stunder av själslig lugn och ro.
Därför älskar jag att yoga tidiga sommarmorgnar ute i min trädgård. Namaste!

Birgitta

12 kommentarer:

  1. Låter sagolikt! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, morgenen er spesiell i haven, det er jeg fullstendig enig i! God helg!

    SvaraRadera
  3. Ja precis så är det tidiga mornar.Bara fåglar och insekter som låter.Det bästa ljudet en tidig morgon.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Låter helt underbart.
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  5. Soliga morgnar med fågelsällskap i trädgården, det är livskvalitet!

    SvaraRadera
  6. Jeg elsker å gå ut i hagen om morgenen! Å ha yoga der høres bra ut :)

    SvaraRadera
  7. Låter skönt...=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Jag som inte har testat yoga, jag har något att se fram emot;-)

    SvaraRadera
  9. Gillar också att njuta av närvaron i nuet. Nog ska vi få många sköna tidiga morgonupplevelser i sommar.
    Trevlig helg.
    Anette

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Sååå fantastiskt syn jag får framför mig. Du och din matta, blommor, blad och fågelsång...
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  11. Fina foton. Låter härligt med yoga i trädgården. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  12. Det är som bäst tidigt på morgonen även om jag är en sjusovare ibland. åxå. Härligt med sommar och det kan väl inte vara så att den är över nuu...
    Ha det gott
    kram Meta

    SvaraRadera