fredag 16 juni 2017

Blommig fredag - månadens bild


Oj, vad tiden går fort, redan mitten på juni...
Och studenterna sjunger om studentens lyckliga dar och eleverna på grundskolorna om den blomstertid som nu kommer. En härlig tid! 


Här hemma i vår trädgård är det gullregnen som är kännetecknen för juni månad. 
De lyser upp så fint i allt det gröna. 


Och flädern har visst börjat blomma...


Idag är det en alldeles särskilt skön fredag, 
för idag går jag på semester. Jippi!! :)

Glad sommar!

Birgitta


Fler bilder från månaden juni hittar du HÄR

9 kommentarer:

  1. Semester lät härligt :) Och på ett sätt har jag också gått på semester den här veckan. Saknar mitt gullregn jag brukade ha solstolen under - där brukade sommarkvällens sista solstrålar falla in. Men jag plockade en del fröplantor och fler har dykt upp i perenner jag flyttade. Vackra är de i vart fall.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Gullregnens månad ja, en så underbar tid detta är. Samtidigt blev jag fundersam idag för jag ställde mig under mina gullregn där det brukar surra konstant av bin och humlor och jag såg inte en enda insekt! Hur är det hos dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu i solskenet är det full aktivitet i våra gullregn.
      Är som ljuv musik :)

      Radera
  3. Gullregn är ett jättefint träd. Har funderat på att skaffa ett.
    Flädern har inte slagit ut hos mig ännu.
    Önskar dig en fin semester!
    Trevlig helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Så underbart med Gullregn otroligt vackert. Tiden går så rasande fort man vill nästan ta fast den för just nu är det underbart.Ha det gott och en trevlig semester./Margareta

    SvaraRadera
  5. Gullregn är fantastiska träd. Här där vi inte kan ha blåregn kanske vi ska ha ett gullregn, fast dom blir lite för stora med tiden. Och så fläder, dags att kanske göra fläderblomssaft. Vi har en fläder utanför vår tomt på allmänningen, vi brukar plocka där. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Gullregn är vackra, grannen har som jag njuter av ;)

    Skönt med semester, visst är det! Vill alltid ha tidig semester, när allt är grönt och vackert! Hoppas du får en riktigt skön ledighet!
    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  7. Ljuvligt med gullregnets klasar som hänger ner. Flädern har börjat blomma här med, den är å fin.
    Ha en fin semester /Marika

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder. Ditt gullregn är ljuvligt. Det gör sig fint där i kanten av andra träd och buskar så att man ser blomningen. Flädern ska precis börja blomma här med.
    //Helene

    SvaraRadera